середу, 16 березня 2016 р.

РОБОТА НАД КОЛЕКТИВНОЮ НАУКОВО - МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ (ПРОБЛЕМОЮ)

Робота педагогічного колективу над єдиною науково-методичною темою (проблемою) — колективна форма пошукової роботи щодо вирішення актуальної психолого-педагогічної проблеми з метою вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення професійно-кваліфікаційного рівня викладачів.
Алгоритм роботи педагогічного колективу над реалізацією науково-методичної теми (проблеми):
1. Попередня підготовка до впровадження нової педагогічної ідеї (концепції).
2. Забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів школи до впровадження нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій.
3. Вибір (постановка) науково-методичної теми або проблеми.
4. Ознайомлення з висвітленням проблеми в психолого-педагогічній літературі.
5. Уточнення теми (проблеми) і складання плану науково-методичної роботи.

6. Пошукова діяльність колектив з вирішення завдань колективної теми; систематичне накопичення матеріалу.
7. Аналіз та узагальнення результатів пошукової діяльності, 
формування перспективного педагогічного досвіду з обраної теми (проблеми).
8. Впровадження в практику роботи педагогів  досвіду реалізації нових педагогічних ідей, концепцій та рекомендацій.
9. Підведення підсумків результатів роботи над науково-методичною темою.
10. Літературне оформлення результатів колективної роботи.

Вибір теми (проблеми) колективної науково-методичної роботи визначається:
•           поставленими перед загальноосвітнім закладом завданнями;
•           потребами та творчими інтересами більшості викладачів ;
•           потребою в теоретичній розробці та практичному вирішенні ряду педагогічних проблем.

Вимоги до визначення єдиної науково-методичної теми (проблеми):
1. Актуальність теми (проблеми) для діяльності конкретного педагогічного колективу; відповідність розвитку колективу щодо реалізації конкретних завдань, які випливають з науково-методичної теми (проблеми).
2. Співзвучність теми (проблеми) сучасним педагогічним ідеям та концепціям.
3. Колегіальний вибір теми (проблеми) усім педагогічним колективом, з урахуванням думок його найавторитетніших членів.
4. Діалектичний зв’язок єдиної теми (проблеми) з темою чи проблемою, над якою працюють педагогічні колективи району чи області, з існуючим ППД, з конкретними науково-дослідницькими установами, які спроможні надати допомогу закладу своїми методичними розробками.
5.Цілісність охоплення науково-методичною темою (проблемою) як навчальної, так і виховної роботи.
Умови ефективності роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною темою (проблемою):
•           аргументований та обгрунтований вибір колективної теми (проблеми), її актуальність та новизна;
•           формування в педагогів інтересу до теми та психологічної готовності до роботи в творчих групах чи індивідуально;


•           підбір адекватних методів вирішення проблеми, чітке планування роботи;
•           знання педагогами місця своєї ділянки роботи в комплексному предметі дослідження;
•           чітке обгрунтування і єдині підходи до структури і змісту основних понять, визначення сутності педагогічних процесів чи явищ;
•           якісний та кількісний аналіз проміжних і кінцевих результатів колективного творчого пошуку;
•           обгрунтованість та оптимальність висновків, підготовка за результатами науково-методичної продукції.

Аналіз результатів роботи над колективною науково-методичною  темою (проблемою) здійснюється на основі:
_          аналізу шляхів реалізації науково-методичної теми (проблеми) школи;
_          визначення конкретних успіхів у роботі над колективною проблемою та розкриття їх причин;
_          виявлення упущень та аналіз їх причин;
_          узагальнення результатів вивчення стану викладання навчальних предметів;
_          розкриття зв’язку між підсумками роботи над колективною науково-методичною темою (проблемою) та якісним складом педагогічних кадрів;
_          аналізу використаних форм та методів методичної роботи, їх придатність для розв’язання проблеми закладу;
_          аналізу кінцевих результатів методичної роботи в навчальному закладі;
_          конкретністю розроблених за наслідками роботи рекомендацій;

_          визначеності завдань роботи на подальшу перспективу.

Немає коментарів:

Дописати коментар