Робота педагогічного колективу над єдиною науково-методичною темою
(проблемою) — колективна форма пошукової роботи щодо вирішення актуальної
психолого-педагогічної проблеми з метою вдосконалення навчально-виховного
процесу та підвищення професійно-кваліфікаційного рівня викладачів.
Алгоритм роботи педагогічного колективу над реалізацією
науково-методичної теми (проблеми):
1. Попередня підготовка до впровадження нової педагогічної ідеї
(концепції).
2. Забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів школи до
впровадження нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій.
3. Вибір (постановка) науково-методичної теми або проблеми.
4. Ознайомлення з висвітленням проблеми в психолого-педагогічній
літературі.
5. Уточнення теми (проблеми) і складання плану науково-методичної роботи.
6. Пошукова діяльність колектив з вирішення завдань колективної теми;
систематичне накопичення матеріалу.
7. Аналіз та узагальнення результатів пошукової діяльності,
формування
перспективного педагогічного досвіду з обраної теми (проблеми).
8. Впровадження в практику роботи педагогів досвіду реалізації нових педагогічних ідей,
концепцій та рекомендацій.
9. Підведення підсумків результатів роботи над науково-методичною темою.
10. Літературне оформлення результатів колективної роботи.
Вибір теми (проблеми) колективної науково-методичної роботи визначається:
• поставленими перед
загальноосвітнім закладом завданнями;
• потребами та творчими
інтересами більшості викладачів ;
• потребою в теоретичній
розробці та практичному вирішенні ряду педагогічних проблем.
Вимоги до визначення єдиної науково-методичної теми (проблеми):
1. Актуальність теми (проблеми) для діяльності конкретного
педагогічного колективу; відповідність розвитку колективу щодо реалізації
конкретних завдань, які випливають з науково-методичної теми (проблеми).
2. Співзвучність теми (проблеми) сучасним педагогічним ідеям
та концепціям.
3. Колегіальний вибір теми (проблеми) усім педагогічним
колективом, з урахуванням думок його найавторитетніших членів.
4. Діалектичний зв’язок єдиної теми (проблеми) з темою чи
проблемою, над якою працюють педагогічні колективи району чи області, з
існуючим ППД, з конкретними науково-дослідницькими установами, які спроможні
надати допомогу закладу своїми методичними розробками.
5.Цілісність — охоплення науково-методичною темою (проблемою)
як навчальної, так і виховної роботи.
Умови ефективності роботи педагогічного колективу над єдиною
науково-методичною темою (проблемою):
• аргументований та
обгрунтований вибір колективної теми (проблеми), її актуальність та новизна;
• формування в педагогів
інтересу до теми та психологічної готовності до роботи в творчих групах чи
індивідуально;
• підбір адекватних методів
вирішення проблеми, чітке планування роботи;
• знання педагогами місця
своєї ділянки роботи в комплексному предметі дослідження;
• чітке обгрунтування і
єдині підходи до структури і змісту основних понять, визначення сутності
педагогічних процесів чи явищ;
• якісний та кількісний
аналіз проміжних і кінцевих результатів колективного творчого пошуку;
• обгрунтованість та
оптимальність висновків, підготовка за результатами науково-методичної
продукції.
Аналіз результатів роботи над колективною науково-методичною темою (проблемою) здійснюється на основі:
_ аналізу шляхів реалізації
науково-методичної теми (проблеми) школи;
_ визначення конкретних
успіхів у роботі над колективною проблемою та розкриття їх причин;
_ виявлення упущень та аналіз
їх причин;
_ узагальнення результатів
вивчення стану викладання навчальних предметів;
_ розкриття зв’язку між
підсумками роботи над колективною науково-методичною темою (проблемою) та
якісним складом педагогічних кадрів;
_ аналізу використаних форм
та методів методичної роботи, їх придатність для розв’язання проблеми закладу;
_ аналізу кінцевих
результатів методичної роботи в навчальному закладі;
_ конкретністю розроблених за
наслідками роботи рекомендацій;
_ визначеності завдань роботи
на подальшу перспективу.
Немає коментарів:
Дописати коментар