пʼятниця, 19 лютого 2016 р.

ЕВРИКА

Мета:
* виховувати інтерес до математики,фізики,хімії та біології,  їх історії;
* виховувати в учнів почуття колективізму, відповідальності за спільну справу;
* розвивати логічне мислення, пізнавальну діяльність, тренувати наполегливість, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях;

Оформлення:
* математичні газети та плакати;
* фізичні газети та плакати;
* хімічні та біологічні  плакати;
* таблиця з результатами конкурсу;
* таблиці для роботи журі;
* інструментальна музика;
* „ромашка”;


Технічні засоби та обладнання:
* ноутбук;
* телевізор;
* пісочний годинник;
* музичний центр;
* мікрофон;
* столи та стільці для гравців;
* трибуна для ведучих.




Вступна частина                                                                                (слайд № 1)
   (звучить пісня на мотив пісні „Belle)                                                              
І: Cвет озарил мою больную душу,
Нет свой пакой уроком я нарушу,
Нет полночный бред терзает сердце мне опять
 Но математику мы знаем лишь на пять!
 Мне надоело уравнения решать,
 Учить все формулы, строить графики, считать.
 Нет, законы чисел не понять сегодня мне.
Я никогда не буду смыслить в алгебре.
 Не обрести покой, о боже помоги.
 Скорей дойти домой!

ІІ: Рай, обрету свой рай после урока.
Дай мне надежду без твоих упрёков.
 Знай, над математикой возьму я всё власть.
 Мне уравнение упростить одна лишь сласть.
Наукой этой словно бесом одержим.
Предмет для жизни нам друзья необходим.

ІІІ: Жаль, что мешаем Вам уроки проводить.
 Законы трудные без Вас нам не постичь.
После контрольной мне не обрести покой.
О, Боже, помоги, скорей дойти домой.
Ведучий 1: 
Доброго дня всім! Ми раді вітати вас на нашій конкурсній програмі „Еврика”. Сьогодні  ви будете свідками цікавого змагання кмітливих, веселих та винахідливих.
Ведучий 2: 
Як на мою думку, то ви не пошкодуєте, тому що у вас буде нагода познайомитися з математикою, фізикою, хімією та біологією  не як сухими, а як з цікавими науками, їх широким застосуванням. Сьогодні у вас буде можливість отримати  більше цікавої інформації. І основне, ради чого ми тут зібралися – позмагатися в кмітливості та обізнаності цих цікавих предметів.
 (представлення учасників гри та членів журі)
Ведучий 2:
   В заході приймають участь 4 команди учнів І курсу.
(команди займають свої місця; під час виходу кожної команди звучать фанфари)
Ведучий 1: 
    Команда №1, яку очолює капітан  _________________має назву „Імпульс”.
Ведучий 2: 
    Команда № 2, яку очолює капітан______________називається „Бумеранг”.
Ведучий 1: 
    Команда № 3, яку очолює капітан _____________ називається „Супестар”.
Ведучий 2: 
    Команда № 4, яку очолює капітан _____________називається „Невгамовні”.
Ведучий 1: 
    А зараз час познайомитись  із членами журі. Журі у нас суворе, але справедливе: 
               (під час представлення кожного члена журі звучать фанфари)
Ведучий 2: 
·        
  Ведучий 1: 
·        
Ведучий 2: 
·        
Конкурс „Візитна картка”                                                                     (слайд № 2)
Ведучий  1:
   І ось настала мить, коли стартує наш марафон. Але перш ніж поринути у цікавий і безмежний світ наук, ми матимемо змогу познайомитись з нашими командами ближче, а наше вельмишановне журі – гідно оцінити привітання та емблеми команд. Максимальна оцінка за конкурс – 10 балів.
Ведучий 2:
  Тож розпочинаємо перший конкурс „Візитна картка”
(Команди по черзі представляють назви, емблеми, вітають одна одну у віршованій формі).                                                               
 Девіз:
Змінюючи себе,
ми змінюємо своє майбутнє!



Девіз:
Як ми ставимося до світу,
так він ставиться до нас!



 



Девіз:
          Ми  команда  „Суперстар”,        
          ми  виходимо  на  старт.
         Бійтесь  нас!  Ми переможем,
          бо  інакше  ми  не  можем!





Девіз:

          Шукай, дерзай, відповідай!
          На друга зла ніколи не тримай!
Ведучий 1 :
А тепер – слово нашому вельмишановному журі.
 (Оголошуються командам бали, набрані у першому турі).
Конкурс „Ромашка”                                                                         (слайд № 3)
Ведучий   2:
Хочем друзям побажати. Добре фізику учіть
         На уроках не зівайте, досліди самі робіть
Від оцінок у журналі хай вам світиться душа
        І проблема в когось із друзів, щоб не була вам чужа.
І параграф не лінуйтесь прочитати ще хоч раз,
Всі задачі розв’язати, що учитель вам задасть.
Завжди вірте в свої сили, й не надійтесь на когось.
Бо хіба лише із неба допоможе нам Господь.
Ведучий  1:
 Наша гра продовжується, і для того, щоб налаштувати присутніх на приємний лад,  пропонуємо гравцям прийняти участь у цьому конкурсі.
Ведучий 2:
  Перед вами є ромашка, на кожному пелюстку якої написана загадка. Кожна команда по черзі вибирає по два пелюстки, зачитує загадку і дає відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.
Ведучий  1:
Увага! Команди готові? Уболівальники готові? Починаємо!
(члени команди по черзі обирають пелюстки, зачитують і відповідають)

 1. Хто скажіть, придумав штуку:
   У відро зануриш руку, -
    Стане легкою вона,
Наче квітка весняна?
І води відро з криниці
Вилітає наче птиця,
А в повітрі, ох, важке,
Відгадайте, що ж таке?    (Архімедова сила)

 2. Про передачу тиску рідиною
Все відомо нам з тобою,
О, дивився вчений вдаль,
Прізвище його …..             (Паскаль)

3. Одиницю часу маю.
    Так я швидкість вивільняю.
   Щоб надалі лиш зростала,
    Жодних перешкод не знала. ( Прискорення)

4.  А яка ж прискорення причина?
    Діє ця особа без упину.
    На подяку має лиш надію.
    Що приховує закон взаємодії?     ( Сила)



5. Ці закони у рівняннях
    Рух описують відмінно.
   Сили дії вам укажуть
   І прискорення причину.   (Закони Ньютона)

6. Ось лежить вантаж на лаві -
   Ані руху, ні клопот!
   І прямує вже в поход!
   Тільки збори почалися
   В русі зміни відбулися. ( Імпульс)

7.
Я справжній рух, проте який!
   Не звичайний, не простий!
   Виняткова сила в мені є.
   ( Реактивний) рух – ім’я моє.

8. Я до центра наближаюсь
   І на радіус лягаю,
   Ви по колу пробіжіть –
   Буду поряд я завжди. ( Доцентрове прискорення)

9.   Дуже точний, справедливий.Висновків із нього злива,
Всім давним - давно знайомий,а не знаєш сиди вдома.
  ( Закон Ома)

10.  Нам він завжди помічник,
     Кожен так до нього звик,
     Що дасть відповідь без дум –
     Звісно, це …( Електрострум.)
Ведучий 2:
  Дякуємо нашим командам. Тепер прийшов час попрацювати нашим членам журі. А поки журі працює всім присутнім в цьому залі звучить музичний подарунок 
 (Звучить музика: пісня на мотивТри белых коня”)                                            (слайд № 4)
І:Законы физики мы знаем с детства
Их у Ньютона целых три
Один из них закон противодействий
Второй инерции, и силы третий
Ты внимательно тетрадь пересмотри
Припев
И выносят тебя, и заносят тебя
По противодействию сил
Не надо в инерции что-то менять
А силы никто не просил
ІІ:  Попробуй выживи среди законов
      Тут негде яблоку упасть
      И представь как не легко Ньютону
     Ты за партой  посчитаешь только
      А ему бы от открытий не пропасть
                             (члени журі оголошують результати конкурсу)
Ведучий 1:
 А зараз надамо слово нашому журі. 
       Ведучий 2:
Дякуємо членам журі.
Ведучий 1:
   Важко навіть уявити,
    Як без хімії прожити.
   Чистить, миє і годує
    Живить, травить і лікує.
    Посуд, меблі і тканини —
    Це хімічні речовини.
    І повітря, і вода —
    Взагалі природа вся!
    Хімію вивчай охоче —
    І в халепу ти не вскочиш.
    Будеш знать про неї все —
    Вона користь принесе.
Ведучий 2:
   А нам час перейти до наступного конкурсу нашого інтелектуального шоу. Він має назву „Віднови приказку”.                                                                      (слайд № 5)
Ведучий 1:
Команди отримують по аркушу з при­казками, у яких на місці назв певних хімічних елементів поставлено три крапки. За 2 хвилини потрібно відновити пропущені назви. Кожна правильна відповідь — 2 бали.
 (команди працюють; звучить фонова музика)
... характер (Золотий, залізний)
Швидкий, як... (Ртуть)
Нащо теє..., коли жити не добро. (Срі­бло)
Не все те..., що блищить. (Золото)
Слово — то... а мовчання... (Срібло, золото)
Гість першого дня — ..., другого..., а третього...: додому їдь. (Золото, срі­бло, мідь)
Негріте... не зігнеш. (Залізо)
...ключик до всіх замків придається. (Золотий)
(капітани команд зачитують правильні відповіді)
Ведучий 2 :
Дякуємо нашим командам!                                                                      (слайд № 6)
Ведучий 1:  
„Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати жодної можливості зробити його цікавішим”. Це - слова відомого французького математика і фізика – Блеза Паскаля. І сьогодні ми спробуємо довести правильність цього висловлювання.
Ведучий 2: 
А також спробуємо дотриматися основних принципів Едісона.
Ведучий 1: 
Практичність:
Ведучий 2: 
„Не варто винаходити те, що не можна застосувати на практиці”
Ведучий 1: 
Завзятість:
Ведучий 2: 
„Якщо є амбіції, а також бажання і сили працювати і вдень, і вночі, то будь-які – навіть найбільш амбіційні – плани підвладні людині!”
Ведучий 1: 
А ми з вами переходимо до наступного конкурсу. Він має назву „Математична абетка”                                                                                                    (слайд № 7-14)
„Математична абетка”
Ведучий 2: 

 
 
На екрані зображено ребус, в якому зашифрована математична назва  (наука)
 
 
 
 
 
 
 
 
       
 
 
 
Ведучий  1:
Вам буде продемонстровано по черзі 6 слайдів. Кожен слайд на екрані буде знаходитись не більше 5 секунд. Відповіді до кожного ребуса потрібно  записати на аркуші, ставлячи відповідь під цифрою, яка відповідає номеру слайда. 
Ведучий 2:
  Увага! Команди готові? Уболівальники готові? Починаємо!
1.  
 
 
                                                                                                                         
 
 

 
 
2.   
 
 
 
 

 
 
3.   
 
 
 
4.  
 
 
 
 
 
 
5.  
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
6.   
 
 
 
 
 
 
Ведучий  1:    
  Час вийшов, просимо віддати свої картки ведучим (члени журі підраховують кількість балів).  Дякуємо командам!
А поки наше журі підраховує результати попередніх конкурсів, ми пропонуємо нанасолодитися музичною  композицією.
(Пісня на мотив Остров невезения в океане есть”)                                       (слайд № 15)
Весь заставлен партами, абсолютно весь,
Кабинетик алгебры в наше
мвузе есть.
Кабинетик алгебры в наше
мвузе есть.
Плакатами завешан абсолютно весь.
Учатся несчастные дети до зари,
Чертят треугольники, мучаясь внутри.
Ну откуда знать им,  площадь как найти,
Ведь не знают дети геометрии.
Что они ни делают, не идут дела.
Видно, в понедельник их мама родила.
Видно, в понедельник их мама родила.
Как бы ни учили, не идут дела.
Графики и функции вьются по местам.
Уравнения сложные им не по зубам,
Уравнения сложные им не по зубам.
И учитель строгий не поможет нам.
Чтоб задачи сложные с лёту все решать,
Алгебру – науку нужно изуч
ать,
Алгебру – науку нужно изуч
ать.
И тогда
двенадцатки сможем получать.
Ведучий   2:
Журі, вам слово для оголошення результатів.
          Ведучий 1 :
Найдавніша на планеті                                                                                         
Між наук цариця, –
Біологія – ти наша
Вірна помічниця.
Чи рослини садиш, друже,
Чи пливеш морями, –
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
У колгоспі чи у місті
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Мусить її знати.
Щоб лікарями могли стати
І у космосі літати –
Треба перш за все
Біологію нам знати.
Хто науку цю цікаву
Добре знатиме,
Той ніколи в кожнім ділі
Не блукатиме!
Ведучий 2 :
А ми з нашими командами переходимо до останнього конкурсу. Він має назву „Біологія – творча наука”.                                                                         (слайд № 16)
Конкурс „Біологія – творча наука”
Ведучий 1:
Від кожної команди потрібно вибрати по одному представнику, який буде захищати честь команди. Гравці із зав’язаними очима повинні зобразити ту тварину, яку вони оберуть. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 5. Малювати учасники будуть протягом 2 хв. ( учасники малюють; звучить фонова музика)
*      собака
*      кінь
*      слон
*      лев
*      жираф
*      мавпа
*      курка
*      свиня
*      корова
*      кит
Ведучий 2:
Увага! Учасники готові? Уболівальники готові? Починаємо! (учасники малюють; звучить музика)
Ведучий 1:
 Час вийшов.
Ведучий 2:
  Вітаємо всіх учасників на фініші! Ми аплодуємо командам та їх капітанам! А поки журі підводить підсумки, пропонуємо вашій увазі музичну паузу.
(Пісня на мелодію пісни Едіти Пьєхи Наш сосед).
  Все пробирки и спиртовки
Полюбили мы
тот час,
Как
послушали уроки
Мы по химии у вас.
Даже
если ход реакций
  Вызывал испуг порой,
Вы старались, и сегодня
Мы за химию
горой!
Па-па-пара-ба-па-па...
Менделеева
таблицу
Изучали
как могли.
И Макуха с Довыденко
Расщепили все белки.
На себе мы
испытали
Все оксиды и спирты,
И теперь
мы точно знаем —
Нам без химии
кранты.
   Па-па-пара-ба-па-па...
Ведучий 1:
А зараз слово журі для оголошення результатів інтелектуального шоу „Еврика”
 (Оголошення результатів конкурсу, нагородження переможців)                         (слайд № 17)
Ведучий 2:
 Дякуємо всім присутнім за увагу і активну підтримку, а учасникам команд за активну участь.




Немає коментарів:

Дописати коментар