середа, 24 лютого 2016 р.

ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ НАД ОБРАНОЮ МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ

Однією з важливих задач методичних комісій є організація роботи з питань вирішення методичної теми, над якою працює навчальний заклад, з урахуванням специфіки предмета, циклу предметів, професії, яку отримують учні.
На засіданнях методичної комісії першочергове місце повинні займати питання:
         огляд науково-методичної літератури з теми;
         обмін досвідом роботи над темою;
         виступи (доповіді, реферати) зі змісту і форм роботи членів МК над темою;

         обговорення відкритих уроків, методичною метою яких є демонстрація власних підходів до реалізації проблеми, і які сприяють цілеспрямованому розв’язанню проблеми, над якою працює педагогічний колектив, методична комісія, конкретний викладач або майстер виробничого на­вчання;
         творчі звіти про роботу над темою (відкритий урок, захист творчої роботи, оформлен­ня виставки власних методичних напрацювань).
Ефективність діяльності методичної комісії залежить, у першу чергу, від наявності систем­ного підходу до роботи над темою, який вимагає від керівника методичної комісії певної пос­лідовності дій:
         діагностування методичних можливостей і потреб членів МК;
         творчого планування роботи;
         організаційного забезпечення розробленого плану;
         координації роботи членів МК;
         аналізу і коригування роботи членів МК;
         визначення перспектив впровадження вирішеної проблеми.

Розробляючи план, слід:
         творчо підходити до визначення тем доповідей, виступів тощо, відмовившись від вузьких питань, які цікавлять невелику частину МК;
         урізноманітнювати форми і методи проведення засідань, знаходити нові, перспективні фо­рми роботи;
         приділяти більше уваги вивченню і трансформації нових педагогічних ідей, кращого досвіду;
         продумати такі важливі питання:
-          Яка основна мета, цільова установка роботи МК?
-       Які теоретичні знання мають актуалізувати, поглибити, доповнити, уточнити засідання МК?
-       Які педагогічні вміння і навички (згідно з даними анкетування) можна або треба сформу­вати, вдосконалити у процесі підготовки і проведення засідань?
-       Які недоліки є в роботі членів МК, і яким чином їх можна попередити?
Як активізувати методичну роботу членів МК у період підготовки до засідань?
Яких конкретних зміну практиці роботи членів МК можна чекати внаслідок проведення засідань?
                                                               

Нижче наведено ряд педагогічних і методичних тем, над якими може працювати пе­дагогічний колектив навчального закладу в цілому, окрема методична комісія або її члени.

-         Диференціація навчання. Пошук оптимальних варіантів.
Формування в учнів стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності.
Впровадження елементів сучасних педагогічних технологій.
Удосконалення роботи з комплексного використання наочних і технічних засобів навчання. Систематизація роботи з формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів на основі тво­рчого використання передового педагогічного досвіду.
Удосконалення уроку як засіб розвитку творчості педагога і учня.
Підвищення ролі навчального предмета у формуванні громадянських якостей особистості уч­ня.
-         Оптимізація навчально-виховного процесу засобами педагогіки співробітництва.
Упровадження особистісно орієнтованої системи навчання.
Використання міжпредметних зв’язків.
Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів.
-         Шляхи розвитку розумових здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культу­ри.
-         Діагностування і попередження відставання учнів у навчанні.
Здійснення індивідуального підходу до учнів на основі вивчення їх реальних навчальних мож­ливостей.
-         Використання засобів диференційованого підходу до учнів з низьким рівнем навчальних дося­гнень.
Індивідуалізація та диференціювання навчання на принципах особистісно орієнтованої педаго­гічної технології.
Творча реалізація психолого-педагогічних механізмів створення ситуації успіху в навчальній діяльності.
Вдосконалення роботи щодо вироблення в учнів умінь практичного застосування здобутих знань.
Методика стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання.
Нестандартні форми навчання як засіб розвитку творчої активності учнів.

-         Підвищення ролі домашніх завдань у формуванні в учнів інтересу до навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар