Однією з важливих задач методичних комісій є організація роботи з питань
вирішення методичної теми, над якою працює навчальний заклад, з урахуванням
специфіки предмета, циклу предметів, професії, яку отримують учні.
На засіданнях
методичної комісії першочергове місце повинні займати питання:
•
огляд науково-методичної літератури з теми;
•
обмін досвідом роботи над темою;
•
виступи (доповіді, реферати) зі змісту і форм роботи
членів МК над темою;
•
обговорення відкритих уроків, методичною метою яких є
демонстрація власних підходів до реалізації проблеми, і які сприяють
цілеспрямованому розв’язанню проблеми, над якою працює педагогічний колектив,
методична комісія, конкретний викладач або майстер виробничого навчання;
•
творчі звіти про роботу над темою (відкритий урок, захист
творчої роботи, оформлення виставки власних методичних напрацювань).
Ефективність діяльності методичної
комісії залежить, у першу чергу, від наявності системного підходу до
роботи над темою, який вимагає від керівника методичної комісії певної послідовності
дій:
•
діагностування методичних можливостей і потреб членів МК;
•
творчого планування роботи;
•
організаційного забезпечення розробленого плану;
•
координації роботи членів МК;
•
аналізу і коригування роботи членів МК;
•
визначення перспектив впровадження вирішеної проблеми.
Розробляючи
план, слід:
•
творчо
підходити до визначення тем доповідей, виступів тощо, відмовившись
від вузьких питань, які цікавлять невелику частину МК;
•
урізноманітнювати форми і методи проведення засідань,
знаходити нові, перспективні форми роботи;
•
приділяти більше уваги вивченню і трансформації нових
педагогічних ідей, кращого досвіду;
•
продумати такі важливі питання:
-
Яка основна мета, цільова установка роботи МК?
- Які теоретичні
знання мають актуалізувати, поглибити, доповнити, уточнити засідання МК?
- Які педагогічні
вміння і навички (згідно з даними анкетування) можна або треба сформувати,
вдосконалити у процесі підготовки і проведення засідань?
-
Які недоліки є в роботі членів МК, і яким чином їх можна
попередити?
Як активізувати методичну роботу членів
МК у період підготовки до засідань?
Яких конкретних
зміну практиці роботи членів МК можна чекати внаслідок проведення засідань?
Нижче наведено ряд педагогічних і методичних
тем, над якими може працювати педагогічний колектив навчального закладу в
цілому, окрема методична комісія або її члени.
-
Диференціація навчання. Пошук оптимальних варіантів.
Формування в учнів стійкої позитивної мотивації
навчальної діяльності.
Впровадження елементів сучасних педагогічних технологій.
Удосконалення
роботи з комплексного використання наочних і технічних засобів навчання.
Систематизація роботи з формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів на
основі творчого використання передового педагогічного досвіду.
Удосконалення уроку як засіб розвитку творчості педагога
і учня.
Підвищення ролі навчального предмета у формуванні
громадянських якостей особистості учня.
-
Оптимізація навчально-виховного процесу засобами педагогіки
співробітництва.
Упровадження особистісно орієнтованої системи навчання.
Використання міжпредметних зв’язків.
Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей
учнів.
-
Шляхи розвитку розумових здібностей учнів, формування у
них високої пізнавальної культури.
-
Діагностування і попередження відставання учнів у
навчанні.
Здійснення індивідуального підходу до учнів на основі
вивчення їх реальних навчальних можливостей.
-
Використання засобів диференційованого підходу до учнів з
низьким рівнем навчальних досягнень.
Індивідуалізація та диференціювання навчання на принципах
особистісно орієнтованої педагогічної технології.
Творча реалізація психолого-педагогічних механізмів
створення ситуації успіху в навчальній діяльності.
Вдосконалення роботи щодо вироблення в учнів умінь
практичного застосування здобутих знань.
Методика стимулювання позитивного ставлення учнів до
навчання.
Нестандартні форми навчання як засіб розвитку творчої
активності учнів.
-
Підвищення ролі домашніх завдань у формуванні в учнів
інтересу до навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар